fredag 29 april 2016

HIF-AIK


Igår fick jag chansen att för Getty/Ombrello bevaka HIF-AIK i Helsingborg.
Det hade verkligen varnats för oväder men solen sken och det var fint.
Men kallt.

Hemmalaget vann och Jordan Larsson var den stora hjälten för dagen.
Lite bilder från matchen.

Innan matchen hörde jag en fotograf som berättade för alla AIK-spelare var han skulle sitta.
Jag gissar att hans tanke var att de skulle rusa mot honom och jubla.
Nytt för mig.

Jordan Larsson klipper till och gör 1-0 till HIF ganska tidigt i matchen.

Inga bengaler, men någon cigg sådär. Och öl såklart.

I andra halvlek "peggar" Jordan Larsson upp en frispark som han trycker rätt upp i mål och gör 2-1 till HIF.

Han hoppar över reklamen och springer förbi klacken och slår sig på bröstet på södra läktaren på Olympia....

hoppar tillbaka och jublar åt andra läktaren.

Jordan Larsson blir verkligen matchens hjälte som 2-målsskytt.

Han verkar sympatisk och tar sig tid för alla fans som vill ta selfies.

2 kommentarer:

Ingmar Johanson sa...

Fina bilder på Jordan. Väldigt vad han är lik sin far. Henrik har väl redan kommit in med beställning kan jag tänka mig.

Lars D sa...

Tack så mycket! Njaee...han har inte hört av sig än.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden