lördag 13 augusti 2016

Dublin 4


Jag gillar verkligen Peter Claesson.
Peter tänker och andas fotografi hela tiden.
Hans bilder har det där lilla extra, det där kluriga som jag mer och mer saknar i dagens fotografi.
Det intelligenta, det smarta.
Han har också alltid förutom de uppdrag som han gör egna projekt som ligger på rull.
En eller fler mappar på skrivbordet på datorn med olika teman och idéer där han samlar bilder.
Låt oss säga att en mapp heter "bilar" (just det vet jag att han inte har) så lägger han in bilder i den mappen när han hittar ett litet guldkorn.
Vad det slutar eller blir av det där vet man aldrig, men det är så himla fint tycker jag.

Så varför skulle inte jag kunna göra så då?
Men det kan jag ju tänkte jag för något år sedan och har numer en mapp med just ett tema som jag söker var jag än är.
Idag tycker jag mig fått loss en hel del bilder till den mappen och det gör mig glad.

Inte nog med det, jag fick också se min favoritplats, Killiney beach som är så vacker.
Horisonten känns extra bred här och Bray som tornar upp sina kullar till höger.
Wow!
Tänk att jag firade min 30-årsdag här bara för några år sedan.
Härligt att alltid få komma tillbaka, promenera till Dalkey och käka där och njuta en Guinness.
Fint.
Min dotter Irma var dock mer imponerad av sin nya flaska.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden