torsdag 5 januari 2017

Årets Bild

Det är tävlingstider och jag vet att många fotografer sitter och kör slutklämmen till Årets Bild i detta nu.
Själv är jag inte lika engagerad längre som jag varit de tidigare - säg 25 åren.
Men jag har hunnit se så bra bilder från Jonas Lindkvist och Torbjörn Jakobsson.
Idag fick jag också se lite av Anders Hansson och Åsa Sjöströms fantastiska bilder.
Inspirerande.
Veronica Ljung-Nielsen skickade också några fina bilder jag fick ta del av.
Kul.

Annars börjar jag smått oroa mig för VAR jag ska finna det visuella i framtiden.
Det där som slår till i magen, det som är sådär lite extra. 
Det börjar tyvärr försvinna mer och mer.

Årets Bild är en del som ska hålla bildjournalistiken om ryggen. 
Att värna den.

Bara såhär dagarna innan deadline går nu ordförande Alex Ljungdahl ut med att styrelsen avsatt honom som ordförande.
Det är såklart riktigt oroväckande. PFK:s ordförande Mia Karlswärd skriver på sociala medier:

Allt är under kontroll.
Tävlingen, bokproduktion, utställning, fest, prisutdelning. 

Det enda som egentligt hänt är att att vi bytt stad. Dra inte större växlar på det här än det är.


Hur det känns för Alex vet jag inte, hur allt och varför det blivit såhär vet jag inte.
Men jag får en dålig smak i munnen. Du lär höra mer om detta gissar jag.
Snart vaknar Journalisten också ...

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden