måndag 16 januari 2017

Ny vecka, ny energi

Jag är tillbaka hemma i Malmö efter en fullspäckad helg.
Det är ny vecka med ny energi.
Saknas gör dock energin.
Helt slut.

-------

Jag försöker läsa igenom och ikapp det som händer, det är mycket runt Sydsvenskan just nu.
Tobias Barkman skriver en text om den mördade 16-åringen och det blir full debatt, du läser texten här.
Många är tveksamma och Jonas Gardell ger sig in i leken och tycker till, du läser det här.
Chefredaktören Pia Rehnquist svarar på kritiken här.
På sociala medier ser jag att det är ännu värre.
Hussein El-Alawi och Jens Mikkelsen träffar sedan pojkens pappa och berättar en historia som ingen förälder ska behöva vara med om, du läser den här.
Ja, där fick du en liten uppdatering om du nu skulle ha missat det.

-------

Jonas Lindkvist och Nils Palmgren åker till Borlänge och kollar hur det går för det Somaliska bandylaget och du läser om det här.
Fint.

-------

Du såg dokumentären om David Bowie va?
Här gör du det.

Berättade jag att jag fått tag i biljetter till U2:s sommarturné förresten?
Förra gången satt jag i 8 timmar på ett hotellrum i Aten och fixade biljetter till Barcelona.
Nu har mina fina kamrater suttit åt mig och fixat biljetter till en spelning i sommar på deras Joshua tree-turné.
Det blir fint.
Var?
Dublin såklart.
Kämpa Lasse!

-------

Märkligt med fest som jag var på i lördags. Alltid på fest tycker jag det är så mycket fina människor jag vill hinna prata med, men så är känslan alltid när man kommer hem att jag inte riktigt hann snacka ordentligt med alla.
Känner du också sådär?

-------

Idag har jag lite jobbiga samtal att ringa och två uppdrag, så nu gäller det att fylla spagetti-silen med ballonger med färg i och komma igång.
Bilden är från Makedonien i somras där de är väldigt duktiga på just det.
Ha en fin vecka om du kan.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden