måndag 16 januari 2017

Saknaden blir stor.

När jag var bildchef hade jag äran att få anställa Emma Larsson som fotograf på Sydsvenskan.
Hon var redan inne i systemet så det var inte jag som "fann" henne, men ändå.
Du vet säkert att jag tycker hon är så himla duktig och fin att jobba med.

När hon tvingades sluta sin anställning på tidningen fick hon ett kontrakt där hon skulle fylla tidningens feature-sidor med bilder.
Det har hon gjort så bra de senaste åren och det har för mig varit den stora behållningen den sista tiden med att läsa Sydsvenskan.
Nu ska allt göras om och feature-materialet försvinner på något sätt och igår kan det ha varit det sista vi ser på det här sättet i tidningen.
Men som hon avrundar det, Emma Larsson,  med ett reportage om rapparen Cora Onari.
Himla fint i gårdagens tidning alltså.
Läs gärna Kristin Nords text också, det gör du här.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Tack! Vilka fina ord, skänker glädje och framtidspepp! Emma

Anonym sa...

Håller helt med dig Lasse. Hon är fantastiskt duktig. Hon brädar oss alla.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden