måndag 9 januari 2017

Tillbaka till 2017

Jaha, då har 2017 kickat igång och den gjorde det med en studiedag på skolan.
Så det blev ingen stråt idag heller, låt oss ta det under morgondagen istället.
Det blev fiskar istället.

Nu är det alltså 2017 som ska göras.
Jag läser att Jan Grarup håller på att göra en ny bok. Spännande. Annars håller jag med Micke Berg om den andre dansken som precis släppt en ny bok.
Det ger mig inte så mycket längre.
Armhår i blixt. Nu igen.
Ja,ja.

Jag ser en himla fin reklamfilm som du säkert sett du också.



U2 ska ut på turné.
Nu igen.

Jag är rätt orolig för PFK och Årets Bild.
Men ändå inte.

Jag lämnade min bokföring idag, och den nya är redan borta.
Märkligt.

---------

Danmarks jury som min kollega Åsa Sjöström sitter i ska precis kicka igång med arbetet.
Vill du så kommer du få vara med på den resan, det är jag säker på.
Jag var i Danmark idag förresten. (ja, fiskarna du vet).

På fredag föreläser Åsa på Island också om du har vägarna förbi, men det har man sällan.
Jag hade gärna varit där.
Island är speciellt.

Det blev väldigt mycket bilkörning den här julen.
260 mil.
Det är som att åka Malmö - Paris - Malmö men jag åkte åt andra hållet.
Norrut.

---------

Rom är bokat i februari. Mer kommer säkert.
Bra att ha något att se fram emot och redan nu den här veckan kommer det godis också.
Tur.

Såg du förresten att den norske fotografen Aleksander Nordahl varit i Aleppo.
Dagens Näringsliv i Norge körde det precis, kolla här.
Här har du hans hemsida.

Datorn är uppgraderad.

Jag har lovat mig själv att bli bättre på att svara i telefonen.
Nytt år liksom.
Ny kalender, ny anteckningbok.
2017.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden