fredag 20 januari 2017

Delhis vackraste händer

Såg du förresten serien "Delhis Vackraste händer" som precis har gått på SVT?
Det är en serie som är baserad på författaren Mikael Bergstrands bok med samma titel.
Du ser serien här.
Han har också skrivit 2 böcker till i samma serie som du lätt köper här och här.

Mikael Bergstrand är en vän till mig och jag var himla stolt när han ställde upp och skrev i boken jag producerade som jag kallade "När Zlatan mötte Malmö, den kan du köpa här om du vill.



Under många år hade jag också möjligheten att få jobba med honom på Sydsvenskan.
Under 2 veckor, 2008 vara jag nere och hälsade på honom just i New Delhi, när han bodde där.

Det var 2 grymma veckor med massor med olika reportage.
Kommer du ihåg när Björn Kjellman flyttar in i egen lägenhet i serien och det kommer hijras och hälsar på honom.
Vi hängde lite med just Hijras också och det är bilder på dem i det här inlägget.



2 kommentarer:

Mikael sa...

Tusen tack för dina fina ord, kompis. Och vilken upplevelse vi hade där i Bombay. Kommer aldrig glömma jobbet om hijras. Fan vad kul det hade varit och resa med dig igen!

Lars D sa...

Ja, det hade varit kalas! Vilka dagar vi hade nere i indien, men jag går och funderar mycket på det där vi inte "hann" göra.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden