fredag 12 maj 2017

Fredagkänslan


Såhär.
Mina fina kontorskollegor Linda Stark och Jonathan Saruk sitter tillbakalutade med solen rakt i ansiktena och båda höjer sina glas öl och säger skål.
Jag höjer mitt och svarar och så tar vi varsin klunk.
Solen skiner och vi sitter på terassen till Grand och äter lunch.
Det är fredag.

Bara några minuter tidigare har jag fått äran att träffa en av Malmös största entrepenörer och fotograferat honom med dottern.
Det känns fint i magen.
Jag tror att det där med att jag tappade luften lite blev för mycket för många.
Så allvarligt är, eller var det inte.
Nu kör vi vidare här.

------

Min hårddisk står och trummar här på kontoret och det är en sån där "backup" som nu ska lösas på ett fint sätt.

Ikväll börjar U2,s världsturné i Vancouver.
Jag har biljett jag också men inte förrän i juli. 
I Dublin såklart.

Jag får i egenskap av bildchef skriva ett rekommendationsbrev idag.
Inte för att jag är bildchef idag utan för att jag var det förut.
Ja, du fattar.

------

Bilden förresten är tagen i Singapore, precis när jag slutat som bildchef och tog en liten ledighet.
På väg till Australien stannade vi till just här och det var en mäktig utsikt ändå.

------

I helgen väntar lite jobb både lördag och söndag faktiskt.
Knasigast är att jag ska elda upp en tavla som jag ska filma. Blir lite knepigt såklart men det där löser sig, det vet man ju.
Jag är lite avundsjuk på min kamrat Jonas Lindkvist som idag åker till Kreta och hänger med elitidrottare, ska bli spännande att se hur det går.
Jag fick dessutom veta att en annan god kamrat, Björn Larsson Roswall också får äran.
Va fan! Där vill jag också vara.
Vi tre hade en fin kväll i Rio de Janeiro i höstas, fina killar.

------

Nu när jag snart stänger ner för idag så är det ändå med en känsla av att listan, den mest akuta faktiskt är rätt tom. Visst, det finns fler punkter men så mycket jag hunnit sista dagarna.
Det är så skönt.

Så med det mina vänner tror jag att jag bara önskar dig en fröjdefull helg!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden