onsdag 17 maj 2017

Med fötterna på jorden

Idag är det exakt 1 månad kvar till min vän och kollega Jörgen Johansson öppnar upp dörrarna för sitt projekt "Med fötterna på jorden".
Lördagen den 17 juni är det vernissage på Hovdala slott.
Jag fick äran att göra en liten film om hans projekt som också kommer visas på utställningen.
Jag tycker du ska titta på den, dela den och sånt där du vet.



Jag är himla glad att jag fick möjligheten att göra den även om själva processen blev lite jobbig.
Inte den riktiga processen och de möten vi hade, utan att min hårddisk med allt material kraschade mitt under processen.
Lärorikt men nu kan både du och jag skita i det.

Vi hade ett fint dygn i Hamburg också där vi käkade gott och det var jultid så vi drack glühweine och besökte Café Lehmitz av mer eller mindre en slump. Eller så hade han planerat det där.
Det var så himla fint allting och Jörgen hade bokat in oss på ett fint hotell med extra stora rum.

Jag är imponerad av Jörgens driv och kreativitet och att han nu får detta gjort är så himla bra.
Jag kan rada upp fina adjektiv om Jörgen men nöjer mig med att tacka för möjligheten.

Ta dig en titt på filmen, se till att komma på vernissagen men ännu mer, köp hans bok som kommer samma dag om du vill vara med och stödja fotografi, men kanske ännu mer se massor med bilder från hela världen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fucking, jävla, brutalt bra film! Vi lägger ner verksamheten i Umeå.

Anonym sa...

Fint och filmproffsigt gjort !

Uffe Simonsson

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden