torsdag 15 november 2007

Berny


Detta är mitt andra reportage jag gjorde med ljud. Jag följde Berny under några dagar våren 2005.
Idag känns det långt, men när jag gjorde det var jag nöjd. Idag hade jag hållit det under 3 minuter tror jag. Svårt det där med längden på bildspel. Ibland vill man att dom ska vara lite längre.
Se bildspelet om henne på min hemsida.
Hennes egen hemsida hittar du här.
Hon är en spännande människa, det var, vad ska jag säga, roliga dagar med henne. Spännande på något sätt.
Undrar hur hon har det idag?

2 kommentarer:

Anders Ebefeldt sa...

grymt bildspel! Jag tyckte inte att det var för långt, hade du inte haft något ljud med hade det nog blivit det, men ljud och bild fixade det tillsammans. Hade det här varit nominerat i scanpix fotopris hade jag röstat på det för att här får man med hjälp av ljudupptagningen en bättre historia berättad än bara med bilder och musik.

Jag håller på och grejjar vidare med mina bildspel, men just det där med ljudet har jag funderat över, vad använder folk för maskin för att spela in ljud på bästa sätta? Och i vilket programm redigerar man sen ihop detta?

hade fint..

Anonym sa...

Jag använder en maskin som heter Roland Edirol R-09.
Sen klipper jag ljudet i Cubese eller garageband som åker med i macen.
Ett annat ljudklippsprogram är Audacity som du laddar ner gratis från nätet.
Lycka till!
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden