fredag 30 november 2007

Fredag

På min hemsida som jag inte kan länka till eftersom min långa ruta (där man gör sånt och lägger in bilder också) inte kommer upp längre i det här blogspot.
Jag, vet jag blir tokig på sånt!

Nu är det ju fredag igen och jag har lagt in ett "nytt" bildspel som idag är från Indonesien, Banda Aceh.
Jag och Karin Johansson åkte dit två månader efter katastrofen. Vi bodde hemma hos en familj som bjöd på kyckling och ris varje kväll och i Chalang dit vi flög helikopter blev vi strandsatta. Det som först var en mardröm blev senare ett paradis och jag lyckades kära ner mig i Patrik från Norge som bjöd på mat, eget sovrum, smörgåsar, godis och film på kvällen. Det var en härlig kväll på ett konstigt ställe. Nu är det snart helg och jag drar vidare till människobyn. Det ska bli en skön helg. Mys på!

1 kommentar:

K sa...

Kvällen därpå vid hotellterrassen intill den fina sjön i Jakarta var också fin. Alltså sjön som i morgonljuset visade sig vara en plaskdamm vid en motorväg.
Ok inga walkietalkies, men en fungerande dusch i alla fall.
kram k

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden