torsdag 15 november 2007

World press photo


Idag innan jobbet hann Bonny Håkansson, Ola Torkelsson och jag förbi Köpenhamn.
I Øksnehallen visar dom alltid World press photo i November. Så också i år. Efter utställningen så hann vi med en långlunch som gick i fotografins tecken. Jag tyckte utställningen var lite "tunn" emellan åt. Mycket känns som man redan sett år efter år. Det känns som det finns ett sätt att göra mycket på för att visas upp i world press photo. Ena sidan av øksnehallen går helt i den krigiska andan medan den andra delen lämnar mer åt fantasin.
Mycket år såklart jättebra. Jag gillar David Guttenfelders bilder. Hör och se honom berätta om dom här.
I samband med detta ställer också alltid tidningen Politiken ut sina bästa för året. Det är också kul för det ligger på något sätt närmare oss. Se deras profilering av deras fotografer här.

2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Hmm, Guttenfelder skall det väl vara ändå.
Imorgon är det fredag-ser fram emot ett nytt bildspel.

/mattias j

Lars D sa...

Åhh vad härligt med dig Mattias att du har koll.
Tack, jag ändrar såklart direkt.
Det slinker alltid in lite fel här och där.
Är det bra med dig annars?
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden