torsdag 13 december 2007

Gambia


I slutet av 2004 var jag i Gambia för att göra reportage om den omvända sexindustrin. Kvinnor som åker till Gambia för att handla sex. När vi väl var på plats så träffade vi också Sousou från Höör i Skåne, som var där för att lära sig spela kora, som är en variant på en gitarr kan man säga. Det var första gången som jag hade med mig ljudmaskin. Lyssna på henne och när hon spelar kora. Vackert instrument och Sousou är bara så duktig. Sveriges bästa kora-spelare.
I bildspelet har jag dock hoppat över allt om sexindustrin.
Det var ett svårt jobb att göra.
Vi gick också på brottning som är Gambias nationalsport. Det skulle starta klockan 16:00 och jag var riktigt nöjd för det var så fint ljus, men det var inte en enda brottare eller någon publik där klockan 16:00.
Inte 17:00 heller.
Jag har för mig att dom kom igång strax efter 20:00 sådär under några glödlampor.
Bilden fick jag pris för i Årets Bild och det är den enda bild som jag prisats för där jag faktiskt tittat i kameran.
Nu har hemsidan legat ute i fem veckor och besöksantalet ligger på strax över 5000! Wow, det känns roligt det här.
Kolla bildspelet på min hemsida.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var hon bra på att spela sitt instrument? Ärligt talat, det enda jag kunde tänka på var att hon var i Gambia för att köpa sex? Texten insinuerar det åtminstone.

Lars D sa...

Hej Peter
Jaha, du hörde inte henne spela?
Nej, jag tror inte Sousou behövde köpa någon sex. Hon hade pojkvän och var där för att spela.
Vad synd att du tolkade det så, men man kan aldrig bli för tydlig. Sousou var INTE där för att köpa sex men det var många andra kvinnor, ofta i övre medelåldern.
/ LarsD

Anonym sa...

Ser nu att du ändrat i texten. Väldigt vacker musik det där du.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden