söndag 2 december 2007

Stockholm

Gick runt i Stockholm i morse. Det luktade piss i stan och det är så rörigt i Stockholm. Stimmigt på något sätt.
Men ändå så var det en mysig helg i fotografins tecken. Härligt. Mycket snack med Torbjörn Jakobsson, Jonas Lindkvist och Linus Meyer. God mat och härligt, härligt. Idag hann jag med en fika med Kalle Melander, Linus och Anna Simonsson också.
Mycket bilder...
Startade dagen med att läsa om Anna Clarén i SvD. Hon har vernissage på kulturhuset på fredag tror jag det var.
Roligt. Hann med att se Martin Parr på kulturhuset också. Han är ju bara för rolig och bilderna är bara såååå bra.

Bilden är från Ardbeg på ön Islay i Skottland. Det är december och då smakar det så gott framför brasan.
Kalle lotsade dessutom mig in på den japanska fotografen Nobuyoshi Araki på kulturhuset. Mycket bra, mycket flum och många nakna kvinnor. Porr skulle jag säga men nu hänger det där det hänger och då är det varken kvinnoförnedrande eller skabbigt utan då kallas det kultur mina vänner. Konst. Nej, jag vet inte jag, men ändå kändes det inspirerande det hela.
Som om inte allt detta snack om bilder, inspiration och allt så hann jag efter frukost se att Espen Rasmussen hade uppdaterat sin hemsida. Satan vad duktig han är. Kolla hans senaste jobb från Colombia.
Nu är det snart ny vecka.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden