onsdag 30 juli 2008

Amerikat


Sommaren 2005 var jag på en sportfotokurs i USA.
Det var en rolig vecka. Amerikanerna tänker på ett annat sätt lärde jag mig.
Bilderna blir ofta snygga men tråkiga tycker jag. En dag var jag på rodeo.
Jag körde långt i min hyrda bil. Jag tog fint ljud men hade lyckats plugga in sladden i fel hål.
När jag åkte hem på natten stoppades jag av polisen i Denver för jag körde för fort.
Nu fick dom precis ett viktigare jobb så jag slapp böter och allt förvandlades till coooolt..
Är det några som har mycket grejer med sig så är det amerikanska fotografer.
Kolla när grundaren av sportsshooter (Robert Hanashiro) packar sina väskor till Peking.
Jag tror han jobbar på USA today.
Se videon här.
Tänk på att det där är grejer han ska dra runt på under OS. Genom alla säkerhetskontroller.
Sen ska han väl ha en vanlig väska med kläder och sånt.
Antar jag.
Min dator har varit slö och gnällig. Startskivan är snart full säger den.
Nu har jag tömt och frigjort mer utrymme och den känns piggare och gladare igen.
50 GB.
Oj då, liksom.
Ett tips. Gå igenom och släng grejer, eller lägg på en hårddisk.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden