tisdag 20 januari 2009

Åhh helga natt


Åhh, jag sitter på Aftonbladet i Stockholm.
Jag har inte ätit något sedan igår kväll.
Jag har inte sovit något i natt.
När klockan var 05:00 så gick jag upp och flög hit.
Jag borde inte vara här, jag är skakig och slut.
Darrig. Magen gav upp igår kväll.
Nu är alla på lunch men jag vågar inte.
Vatten får det bli.
Urban Andersson skulle varit med men han kom inte. Han är på väg utomlands.
När jag började fotografera så var Melander och Urban mina idoler.
När jag var 19 år så började jag jobba här på Aftonbladet.
Med Urban. Kalle var inte kvar. Jag köpte lika skor och klocka som Urban.
Ja, bara en sån sak. Vi har alla våra idoler...
Jag har varit lite nervös att ha Urban på kurs, samtidigt som det hade varit kul att träffa honom.
Han själv hade kanske gillat att flyga söderut med dom här skakningarna jag har.
Det börjar rulla rykten om ÅB nu men det kommer inte ut något på hemsidan.
Ja, ja, det kommer nog under dagen. Jag vet några som är nominerade men jag tror jag håller det för mig själv ett tag till.
Bredvid mig på jobbet sitter Jonas Gillberg. Han är grym.
Han har koll på hela tidningen och så går han in och höjer någon sida otroligt mycket.
Det är ju en ära att bara få sitta bredvid honom.
Idag fixade han till vår etta, det vill liksom så lätt bli bra.
Det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min svärmor trodde det var min skalle på bilden. Men hon var sömnig.

Lars D sa...

Haha, ja det kunde ha varit, men satan vad du hade haft att göra nu i så fall.
/ LarsD

Anonym sa...

Antingen är mitt minne grumligt, eller kan det vara så att det generellt sett finns bättre bilder på Obama i tidningarna än på hans inte lika poppis företrädare? Jag menar, under Bush-tiden fanns det också många bra bilder, men nu ser jag j-vligt bra bilder varje dag på Obama... Dragarbilder i varenda blaska! Kan det vara så att de medvetet/omedvetet skildras på olika sätt? Kampanjerna alltså. Intressant tanke om positiva bilder ger skjuts åt blivande presidenter...

Anonym sa...

Lars Winnerbäck?

Anonym sa...

Herregud vad du skriver bra för att vara en fotografajävel :-) Kanon!!!
Monica

Lars D sa...

Hej Lars W
Oj, det var en analys det, jag vet faktiskt inte. Kanske har du rätt.

Hej Monica
Haha, det var snälla ord det.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden