torsdag 8 januari 2009

Vinlotteri


Jag tar inte bilder varje dag numer men jag ser på bilder hela tiden.
Satan vad det kommer in starka och obehagliga bilder från Gaza.
Vi vet inte vad man kan och vill publicera, det blir för starkt på något sätt.
Jag ska snart göra klart WPP och sen lägger jag ner tävlandet för i år.
Skönt, jag lovar mig själv att inför nästa år bli bättre.
Jag måste det.
Visst, man kan ju mysa lite på slutet men jobb som är gjorda i början av året kan ju ligga mer eller mindre färdigt till sommaren. Svenska och engelska bildtexter och ett hyfsat urval.
Ni såg att ÅB nu är stängt och det kom in 4524 bilder tagna av 370 fotografer.
Vi får se vilka som är nominerade. Det jag vet är att jag sätt så mycket bra så det inte är sant, jag är glad för att inte jag sitter i juryn.
Bilden på den sovande indiern är ju varken stark eller obehaglig men det har varit fredagsbön och det har vi i morgon på jobbet också.
Johan Bävman håller i den och Thomas Löfqvist håller i vinlotteriet.
Har du chansen att se Sydsvenskan på söndag så köp den och mys bildjournalistik när den är som allra, allra bäst signerat denna Bävman.
Satan.
Den killen känner jag och jag blir glad att jobba på en tidning som ger det lite utrymme.
Vi snackar bildtidning nu...men det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

tackar, men har jag bönen? aj aj aj, här blir det många sömnlösa timmar framöver.

Lars D sa...

Va!?
Är det så dålig information på bildredaktionen?
Det gick ut för länge sen men känn lugnet kompis.
Vi är dina vänner.
/ LarsD

Anonym sa...

Be gärna den gode Bävman att lägga ut sina nya bilder på hemsidan. Du har ju haussat honom hela 2008 (med rätta) och jag kan inte vänta längre!!!
/Henrik

Lars D sa...

Hej Henrik
Jo, han lägger säkert upp det, annars lägger jag ut sidorna hr på söndag och hans bildspel, det lovar jag.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden