måndag 12 januari 2009

Vågorna av Bävman


Foto: Johan Bävman/ Sydsvenskan
Den här bilden kommer inte bli veckans bild hos oss. Den var det redan vecka 1.
Veckans bild är nytt på jobbet och vi har inte kommit i ordning riktigt.
Men vi fortsätter även om jag inte vet om det är plåtat eller publicerat som gäller.
Kanske man heller inte behöver fastna i reglerna.
Jag har lite tankar med dom där bilderna, men det tänker jag inte avslöja här.
Nej, någon måtta får det vara.
Johan blev nerringd av läsare igår, folk vill skänka pengar till skolan.
Roligt när bilderna får en sådan genomslagskraft.
Internt har han också hyllats.
Själv tycker jag att det var det bästa vi publicerat i år.
Då har det bara gått 12 dagar...
Jag får ett gulligt mail från JM. Hon skriver:
Bildmaterialet presenteras bättre än någonsin, balanserat men med lekfullhet och även mer ”pondus” i hanteringen.
Bland annat.
Jag blir glad och lite generad.
Min kollega Håkan Röjder skickar ett tips om en länk.
Se det här.
Tack Håkan.
Min vecka då, är det någon som bryr sig?
Måndag, jobb som vanligt
Tisdag, jobb som vanligt
Onsdag, kurs med SVT,s VD som gäst.
Torsdag, håller jag själv kurs på Aftonbladet i Stockholm
Fredag, ja då rundar vi av och har fredagsbön och utser veckans bild.
Det rullar på det hela.

2 kommentarer:

Pontus Höök sa...

Helt fantastiska bilder av Johan! Riktigt bra. Enda klagomålet vore att berättarrösten är lite för låg i bildspelet.

Anonym sa...

Generad?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden