tisdag 13 oktober 2009

Ica öppnar upp


Ica har en reklam nu där Jerry med downs syndrom har en huvudroll.
Reaktionerna på dom "normalstörda" är så talade och vanlig.
Jerry fräser ifrån. Jerry är också skådespelare och jobbar till vardags på glada hudik.
Kjell Stjernholm som är högste bossen på Moomsteatern i Malmö skriver också om det på sin blogg.
Se ett bildspel jag gjorde från en turné jag var med på med Mooms och hör vilka kloka ord Kjell säger r.
Även författaren Sören Olsson(du vet Bert och Suneböckerna) nämner det på sin blogg.
Det bästa med hela grejen är ju att Ica öppnar upp arbetsmarknaden för alla människor och tänker anställa mellan 500-1000 personer med funktionsnedsättning. Men det är inget att slå sig för bröstet för, det borde vara helt normalt 2009.
Ändå blir jag glad av det såklart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med! ICA har fattat att det finns en stor outnyttjad resurs. Grattis ICA, ni var först. Vem kommer näst?

/Malin

Tobias Welander sa...

Ja, det är ju sjukt att man blir förvånad över en sådan sak 2009.
Och jävlar vilken grym tajming han har.

Anonym sa...

coop har haft detta länge… i småland i alla fall.
Jag tycker att det är jättebra att ica följer efter med en massiv kampanj. Coop har mer smygit med det. kanske är det så som samhället tidigare såg på handikappade- de skall smygas vid sidaom.
lars; bra skrivet och sammanställt.
/Jeppsson

Anonym sa...

Hej Lasse, Tänkte att du säkert hade reklamfilmen på din blogg. Jag blir också glad, det kan vi väl bjuda på. Hoppas fler företag börjar fundera på detta. Kram från mammalediga Annelie

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden