fredag 2 oktober 2009

Jag, Barack och Ola Nilsson


Mitt möte med Obama börjar tidigt. Eller tidigt, inte så farligt men klockan ringer vid 06:00.
Jag är i bilen vid halv 7 och kör över bron. Det är köer. Bron stänger inom kort så det är bråttom.
Fixar min ackreditering och tar en pressbuss från flygplatsen till Bella center.
Vägarna är avstängda och jag ser att Air force one snart ska landa. Kanske hinner vi fram innan presidenten.
Icke.
Jag kommer fram till det lilla fönstret som fungerar som någon slags pressgrej så att man kan få en skymt av presidenten 40 sekunder för sent.
40 sekunder.
Vår web-TV kille Ola Nilsson som bott på hotell har fått en sekunds skymt av honom.
Mellan några pelare. Folk är som tokiga och filmar av hans lilla skärm på kameran.
Men det är ju lungt, han ska ju snart tala, tänker jag.
Det jag inte vet är att media inte är välkomna in i lokalen.
Jag sätter mig vid ett vanligt MPC, det ser ut som på vilket OS som helst och tittar på TV.
Där ser jag presidenten flera gånger men låt mig säga såhär.
Det blir inte några vidare bilder inte...
Nu kan jag snart bege mig hem igen, eller hem till jobbet menar jag såklart.
Vi har ju fredagsbön på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden