lördag 16 juli 2011

Foto: Joel Marklund/Bildbyrån



Veckans bild tar vi av Joel Marklund.
Ulf Törnberg skriver texten. Såhär ser den ut:

Slovakien är en raket på FN:s index över länders levnadsförhållanden och ekonomiska/sociala utveckling, Human Development Index. 2010 klev landet upp till plats 31, bara 22 platser efter Sverige. Och så här ser det ut där. Åtminstone i stadsdelen Luník IX i staden Kosice, stadens avstjälpningsplats för romer för att göra centrum snyggare. 7 000 romer bor här, i snitt 13 personer per lägenhet. Vatten, gas och el är avstängt sedan länge, all kommunal service nedlagd. Bara några kilometer från denna plats i vårt EU spelade Sverige i hockey-VM i våras. I strålkastarljus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som trodde veckans bild skulle vara tagen i veckan. Nåja, det ändrar ju inte på bildens kvalité eller det tragiska i situationen.

Lars D sa...

Hej anonym.

Förlåt, det var en dålig formuleringen av mig.
Till veckans Bilden, bilden använder vi en bild av Joel Marklund kanske det borde stått.

Hur vet du att den inte är tagen i veckan förresten?

När det gäller Bilden,bilden som vi har på lördagar har vi inga "regler" om att den ska vara tagen i veckan som gick.
När det gäller nyhetsveckan som vi kör på söndagar MÅSTE den ha tagits i veckan.

Har du andra åsikter kom bort till mig på redaktionen eller skriv ut vem du är så kan jag komma till dig.
Kul att du kommenterar dock.

Ses på måndag?

/LarsD

Anonym sa...

Är bara en enkel bloggläsare långt från Segevång. Hur jag vet när den är tagen? Jag läser Joels blogg också så klart. :)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden