söndag 24 juli 2011

Oslo1



Åsa Sjöström kommer ut från toaletten där jag mer eller mindre står och väntar på henne.
Det är fredag och klockan är 16:45.
- Kan du ta ett flyg till Oslo klockan 19:30 från Kastrup.
- Javisst! säger hon, jag måste bara kolla en grej hemma.
Någon minut senare är hon på väg mot flygplatsen. Jag bokar flyget åt henne under tiden.
07:13 ringer min telefon på lördagen och det är nyhetschefen Karin som ringer.
- Jag väckte dig va, frågar hon.
Jag svarar ärligt ja, det brukar man ju inte göra.
Jag får den senaste rapporten av henne och vi sätter igång ett nytt tänk.
Två team kanske?
Klockan är 09:00 när jag ringer och väcker Kalle Melander på lördagsmorgonen.
- Kan du vara med ett plan till Oslo som går 10:20 frågar jag.
- Borde inte vara några problem, svarar han med sin hesa morgonstämma.
Han sticker iväg med sin bil snabbt och jag bokar resan åt honom och sms:ar bokningsnumret och han hinner med flyget.
Idag har han detta publicerat och du ser med lätthet ett bildspel han gjort också här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden