fredag 19 augusti 2011

Årets brännboll


Emma Larsson slår, eller ska slå en av sina beryktade "varvningsbollar".

Igår kväll, torsdag var det dags för vår årliga brännboll som vi haft någon sommar nu nere på ribban i Malmö.
Det är bildredaktionen som ställer till med detta och vi bjuder in alla som på något sätt har med bildredaktionen att göra.
Frilansare, sambos och barn samlas.
Vi grillar och sen spelar vi brännboll och lagen brukar vara anställda mot resten.
Vi som jobbar har alltid vunnit.
Inte igår, det var vår första förlust och det minns massor att skylla på.
Men jag gör inte det.
Tvärtom.
Grattis säger jag.
85-83

Vi lyckades även i år pricka in en jättefin kväll med sol och fin himmel.
Vi utsåg också motståndarnas "best player" och det blev ingen mindre än Emil Malmborg.
Du ser honom längst ner.
Höstens praktikant Ludvig Thunman har också börjat sin praktik och var med.
Kul att se honom men jag lyckades inte få med honom på bild tyvärr.
Du kan också läsa om matchen på Daniel Nilssons blogg och också se bättre bilder.


Emil Malmborg, Leif Å Andersson och Daniel Ekbladh grillar fulkorv.


Lars Brundin, Leif Å Andersson, Håkan Röjder och Bengt Arvidson får igång grejerna.
Du ser sundet va?



Matchens lirare Emil Malmborg med sin nyvunna solstol. Bra att ha på semestern...

1 kommentar:

Daniel Nilsson sa...

Nja, Dina bilder ser lite mysigare ut, jag missade ju att ta kort på grillen.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden