måndag 31 oktober 2011

Kontrollbehov


Foto: Ludvig Thunman/Sydsvenskan

Här är jag. Togs i fredags.
Både du och jag undrar såklart varför i hela he....e jag lägger ut en bild på mig själv.
Det är liksom inte likt mig. Jo, jo bilden är lik mig men att göra just den handlingen.
Ärligt talat så vet jag inte varför. Förmodligen för att jag tänkte skriva om varför bilden togs.
Vi håller på med en bok eller ett magazin som ska komma ut innan årsskiftet med Sydsvenskans fotografers bästa grejer de senaste, typ 3 åren.
Jag tror det blir fint som bara den, det känns så men det är fruktansvärt mycket att hålla ordning på.
Låt mig säga att bildval och formen på magazinet kommer i sista hand.
Det är färgprofiler, Tiff, bildhantering och PDF-profiler och innan det har det varit pappersval och annat.
Fattar du hur många olika papper ett tryckeri har?
Nu är det en vecka till deadline och sen är det bara att vänta. Det blir skönt.
Stressen äter sig in i mig och jag lär känna mig själv tack vare det.
Jag tror det handlar om kontrollen.
Jag har inte riktigt kontrollen och det bygger upp stress i en.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ordning är trivialt.
Mästaren behärskar kaos.

Lars D sa...

Jag är ingen mästare direkt.
Kaos är granne med Gud!

/LarsD

Mattias Johansson sa...

Andas!!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden