lördag 22 oktober 2011

Livet



Jag ägnar helgen i en liten skåpbil kan man säga.
Jag styr den norrut från Skåne. Ratten är stor och jag lyssnar på den här såklart.
Väl vid ankomst står det "ingen service" på min telefon. Jag tar en bastu.
Jag tittar ut över den lilla sjön där en båt ligger som ett sommartecken vid strandkanten.
Den ser ledsen ut.
Jag tar en klunk av en öl jag fick.
Håkan och Beatrice står det på den.
Håkan är Håkan som i Håkan Röjder.
Tack, fint.
Ingen kan nå mig och alla träden är vackert gula.
Bara det.
Det är väldigt tyst och lugnt.
Vackert.

Jag vet, detta hade inte särskilt mycket med foto att göra.
Men jag skickar med en bild på båten åtminstone.
Nu måste jag elda i den öppna spisen.
Lätt!

2 kommentarer:

Jonas sa...

....om du inte har service....hur fick du då iväg bilden.....hmmmmm God helg!

Lars D sa...

Nu på väg hem igen.
Min annars så fina tjänstelefon har varit "ingen service" i typ 20 timmar nu. Skönt;-)
Men min privata teliadong går som ett Shingkansen.
Tack det samma broder!
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden