söndag 12 februari 2012

"Du måste ha med en hund!"



Kolla dessa herrarna då som jag hängt med i två dygn nu.
Så härligt, så inspirerande och så många samtal.
Jag ser och tror dessutom att jag måste byta glasögon, det syns ju.

Vi såg den sydafrikanske fotografen Ernest ColeHasselblads center som jag hann blogga om tidigare.
Vi stack till Borås och kollade in Anders Petersens utställning där på Abecita konstmusem.
Som bonus fick vi också Borås tidnings bästa bilder från 2011.
Det gick lika fint att prata i bilen som hemma hos Peter så det gick ju fint att kombinera.
Vi kom på många idéer. Många skratt. Mycket liv.
Det sågs också en fin men lite kort film om självaste Peter från 1991. I den var också Lisa Thanner som vi senare på kvällen träffade tillsammans med Magnus Sundberg med.
Under ledning av en friterad ost inspirerades vi ännu mer. Både Magnus och Lisa har varit på workshop med Alex Webb.
Lisa nyss hemkommer från Cuba.
Ja, du hör ju.


Peter och Kalle på Abecita i Borås.

Den kvällen gav ännu mer inspiration och idéer.
Sådana här dagar är lärorika och givande såklart.
Vi, både jag och Kalle blir avundsjuka på Peters rum där han sitter och gör sina bilder.
Mellan det ligger han i en soffa och bläddrar i fotoböcker.


Foto: Anders Petersen

Innan hemgång så åkte vi förbi galleriet Stilla Bilder där den gamle Expressen-fotografen Tommy Wiberg ställde ut bilder.
Ja, du ser honom på bilden också.
Samtalet fortsatte enda hem till Malmö i bilen när vi sagt hej, bock och kram till Peter och hans sambo på gatan.
Tack alla för givande och roliga dagar.
Fullproppad av härlig energi och nya tankar.
Det är alltid fint det.


Tommy Wiberg öppnar en flaska bubbel som han säger.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden