söndag 5 februari 2012

Gamla negativ 2



Jag har ingen aning vad bilden är tagen. Ofta när jag ser bilder så trillar allt på plats.
I huvudet får jag en historia direkt.
Inte här.

Men det jag kan se på bilden är att det är härliga Tobias Röstlund som häller ut kemi, rätt ut i vasken på någon hotell.
Under några år där så reste jag och Tobias mycket på samma resor och jag har alltid gillat Tobias.
Idag jobbar han på Scanpix. Vi skrattar mycket när vi ses. Det är härligt.
Han gör mig glad.

Du kanske tycker detta är galet att han häller ut kemi rakt ut.
Lugn, lugn så var det då. Ingen fara. Han hade dessutom en väldigt bra sak som lät dosan snurra och som höll kemin varm.
Agitering och doppvärmare i ett på något sätt.
Du vet på den tiden, jag tror bilden är tagen 1992-1994 någon gång framkallade vi på hotelltoaletten.
Filmen skulle framkallas i C-41 om det var färg och då var det 7 minuter i 38 graders värme.
Men att jag inte minns vad lådan heter. Jag har faktiskt för mig att det var någon i Stockholm som byggde dom.
Jag har en om du vill köpa?
Sen bytte jag ut min till ett lite mer "combat-kit" för att minimera väskan så mycket som möjligt.

Mycket byts ut och det blir nytt men som du ser på bilden så består Pilicanväskan.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden