tisdag 2 oktober 2012

Bilbao (måndag)


Det är en lång resa till Bilbao med byte i Frankfurt.
Jag läser tidningen FOTO på flyget. Om Sanna Sjöswärds projekt, om Lisa Thanners workshop och hennes vanliga krönika. Om Steve McCurry.
Köp den du också, mycket bra läsning i det här numret.

Eftersom flygningen är lång hinner jag plöja igenom appen från wpp också.
Köp in den du också.
Ser om filmen Gandhi. Se om den, den håller än idag.

Tar en väldigt sen promenad genom Bilbao och där efter floden ligger Guggenheim.
Huset som väntat på mig länge. Har velat se det ett tag och nu är jag här.
Det ser fint ut.
När arkitekturen blir en del av konsten. Eller om det är arkitekturen som är konsten kanske.
Dom är bra på sånt här nere.

Det är ny månad.
Jag har ont i halsen och är lite förkyld.
Som om det spelar någon roll?


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden