lördag 27 oktober 2012

Om igår... 2


I fredagstidningen hade jag en bild på vår förstasida. Öppningen av det nya shoppingcentret här i Malmö.
Den bilden skapade huvudbry hos många svenne-bananer i stan.
Det ringdes och mailades.
En kvinna, lärare i den kommunala skolan är upprörd. Hur kan vi visa kvinnor i slöja på förstasidan.
Jag sänder hennes mail vidare till hennes chef och frågar om det är hennes privata åsikt eller om det är något hela skolan har.
Inte för att "sätta dit" henne utan för att det oroar mig.

Annars gick det i full fart på jobbet så jag hann inte riktigt blogga och på kvällen var vi hembjudna till vår fina praktikant Anna Ekros.

2 kommentarer:

Hussein El-alawi sa...

ahhh Chefen / kompis sånt händer ju varje dag MEN frågan är ska man ta av skorna på den röda mattan eller inte ; -)
Tack för senast

Anonym sa...

Hon är dessutom SFI-lärare. Jävla idiot. /m

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden