onsdag 10 oktober 2012

Det sitter en man 1


Det sitter en ensam man och läser en tidning.
Platsen är Bilbao.
Längs floden som slingrar sig genom staden förbi det otroligt vackra Guggenheim-museet sitter han och myser.

Måste nog säga att den här veckan är i häftigaste laget.
Allt går i full fart från morgon till sent på kvällen.
I måndags föreläste jag på en skola här i Malmö.
Om att jobba på tidning och OS.
Jag blev också intervjuad av en fototidning som kommer senare.
På föreläsningen frågade barnen vad mitt kommande lite större jobb är och jag svarade med bodybuilding.
" Har inte killarna väldigt små kallingar?" var den sista frågan.
Jag hoppas det, svarade jag.
Då skrattade alla och på frågan från fröken om någon ville bli fotograf när dom blev stora räckte alla upp handen.
Allihop.

Idag ska jag lämna några utställningsbilder för utskrift också. 2 dagar för sent tyvärr.
Grrrr, på mig själv.
Återkommer till dom senare.

Jobbar kväll med fin-fina IDK och vi har också besök den här veckan av vår fina praktikant Anna Ekros. Hon vill lära sig mer om sportens värld och då är det bra att jobba just kväll.
Handboll blir det ikväll förresten.
Igår bjöd jag nattredaktionen på glass efter ett jobb jag gjort.
Dom såg glada ut och väldigt förvånade.
Kul.

Måste förbereda mig för en föreläsning till imorgon på jobbet och senare på eftermiddagen åka till Madrid.
Packa till det.
Spanien igen.
Ja, du hör ju.

Ont i halsen också, sa jag det?

Du missar inte "Life´s too short" va?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden