lördag 20 april 2013

Text & Foto


Igår skrev jag om kungen IDK här på bloggen.
Låt mig lite milt säga att det gör han sken för idag.
Han stack upp till Hornborgarsjön och kollade in människorna där.
Han fångade en och annan svan också.
Jo, jo en trana också såklart.
Han skrev själv om det hela och idag har vi 6 sidor på det.
Här ser du fler bilder.

Agendasättande va?



När vi sen sittar på Lundaredaktionen och mellan några jobb sticker han snabbt ut och gör en grej på dom blå blommorna som han säger.
Tillbaka med bilder och som ni ser i blaskan står det även här:
Text&Foto: Ingemar D Kristiansen



En annan kollega med namn Åsa Sjöström tar mitt tips att köpa en badrumslampa och sätta på blixetn och ger sig ut och fotograferar fans. De såkallade "Belieber.
Hon tar med sig reportern Kristin Nord.
Fint så.




Men det stoppar inte där. 
När Åsa är ute på et jobb får hon höra talas om MMA för barn.
Visst, det låter helt sjukt men hon kollar upp det och det stämmer.
Hon går in till sporten med "nyheten" och vips är dom ute på ett reportage.
Såhär blev det i tidningen.



Jenny Leyman som alltid gör vår Näringslivsdel så himla fin.
Hon stack till Düsseldorf och fyller idag, som vanligt vår bilaga.




Jo, jo men va fan har du själv gjort då frågar du dig?
Igår när jag var i Lund fick jag åka på musikskolans konsert och du ser det uppslaget här.
Jag knäppte bilder vilket jag är anställd som och så gjorde jag en snabb intervju med en av tjejerna med ljud och la in det som ett bildspel
Nej tack, jag vill inte ha det länkat till ljudbildspel, inte denna gången. 
Låt oss kalla detta för ett "notisbildspel".
Verkligen inget märkvärdigt men jag gjorde det och det är klart att det finns läsare som vill höra konserten.
På eftermiddagen gjorde jag en "IDK" och gick ut och tog en bild på ett par gubbar och en klocka och skrev texten själv.
Det var den fredagen det.
Det känns som vi gör nytta.

Känns jobbigt att vi hela tiden måste bevisa det bara.




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden