torsdag 11 april 2013

Ulf & Ylva har namnsdag


Den här bilden tog jag i Banja Luka 1996.
Jag åkte tillsammans med Mikael Bergstrand och en hel buss med Bosnier som skulle återvända och se om det faktiskt skulle gå att återvända på riktigt till landet.
Kvinnan på bilden möttes med beskedet att hennes släktingar var döda och hennes hus var helt nerbrunnet till marken.
Det blev ett tungt stopp på resan ner mot Sarajevo som det såklart finns massor att säga om.

Idag är det torsdag och Håkan Röjder kom precis in genom dörren och har bytt till sommardäck.
Innan det firade vi honom och Åsa Sjöström på Caféet här på jobbet. Åsa fick pris i ÅB som ni vet och Håkan hade tagit bilderna till några redigerade sidor som också fick pris i en redigeringstävling.
Tårta!
Roligt med framgångar och stort Grattis kollegor!

Fredrik Jalhed ska med bussen.

Annars betas det av på listan.

Jag har köpt en ny mikrofon.
Bra så.
Nu är jag snart igång.

Imorgon är det fredag och studenterna på Skurups folkhögskola har varit ute och plåtat i veckan och imorgon ska jag dit och tycka om deras bilder.
Blir spännande.
Jag hoppas också jag får chansen att ha ett handledarmöte med fina, fina Laura Mendelin.
Bara för det tog jag fram min ask med Leijona jag fick av henne senast hon var hemma i Finland.
Nu luktar det tjära på hela avdelningen och jag ser hur Håkan, Emma, Albin och Fredrik mumsar också.
Gott.

Här ser du lite av Jens Assurs bilder från Afrika.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden