tisdag 21 januari 2014

- Är du besviken?


- Är du besviken, är en vanlig fråga jag får just nu när listan över de nominerade till Årets Bild kommit.
Ja, men det är klart att jag är det.
Om jag inte vore det så hade det varit onödigt att ställa upp i Årets Bild.

Nu menar jag ju inte att juryn gjort fel, mer att det är roligare att vara med på listan än att inte vara det.
Nu fick jag känslan redan i helgen på Ola Axmans uppdateringar på Facebook.
Det blev så tydligt att jag inte var med på slutet när jag såg uppdateringarna.
Så det var väntat.

Däremot är jag ju våldsamt glad och nöjd att just Jonas Lindkvist är med på listan och jag tror dessutom han får fler priser.
Det är också härligt att Emil Malmborg är med för tredje året på raken.
Kul, väldigt roligt. Han är alltid värd att prisas den killen.

Att Anna Wahlgren är med och Tomas LePrince gör debut här nere ifrån Malmö är också fint.
Jag tycker att Svenska Dagbladet alltid förtjänar en plats och därför är det roligt att Magnus Hjalmarsson Neideman är med.
Annars var det länge sedan.
Det är samma med GP, dom ska alltid vara med också.
Enligt mig alltså.
Grattis till alla nominerade, det ska bli spännande att se hur det ser ut i mars på priscermonin i Sundsvall.

Som du såg i ett tidigare inlägg så var det också roligt med två svenskar i Norska Årets Bild.
Grattis till Chris Maluszynski och Hampus Lundgren.

Jag blir satan så trött att Journalisten även i år kör vinkeln "för få kvinnor med på nomineringslistan".
Självklarare story får man ju leta efter.
Läs det här.

Livet går vidare.

Det kom ett sms igår som började:

" För 95% av Sveriges pressfotografer är detta en jävla kukdag och för 5 % är det en bra dag".

En bra summering.
..........................................................................................................................................................


Det ser ut som att jag får ett gig till redan i mars.
Luleå kallar och det är roligt.

Jag har fått en ny mick med ett skumgummiskydd på.
Fin.
Mycket med det rörliga just nu.

Idag har det varit ganska lugnt.
Jag får saker gjorda.
Bra för själen.

Har köpt en ny pärm idag. 
Gillar pärmar.
Dumt kanske men jag kan inte rå för det.

På salladsbaren på Ica finns det frukt också.
Bra grej.

Jag har satt upp några mål till för 2014.
Nu får jag snart stänga den där "hemliga svarta".
Okej jobb-målen ändras under året men resten.
Nu får det vara nog.

Bilden förresten är tagen 2009 på ett dansställe i Skåne.
Det var en fin kväll, många var berusade.
Så kan det vara.

..........................................................................................................................................................

p.s Paul Hansen var inte nominerad till Årets Bild.
Det är många år sedan sist han inte stod med på listan. 



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden