tisdag 31 mars 2015

Första kvartalsrapporten (2015)


Ja, då var vi inne på sista dagen på första kvartalet av 2015.
En så kallad kvartalsrapport.

Jag slutade min fasta anställning efter 22 år på Sydsvenskan vid årsskiftet så det här första kvartalet har varit helt nytt för mig.
En frilansar-vardag.

Jag måste nog redan nu säga att visst skulle jag kunna ha lite fler uppdrag än som det ser ut nu.
Det förvånar mig också att det är så tunt, nu med så mycket sport i stan.
Borde finnas mer jobb till mig tänker jag.


April ser redan bättre ut, tack och lov.
Vad har annars hänt då under den här första perioden?

Jag har hunnit vara i Florida en sväng och jag har hunnit operera mig.
Fint så.
Jag har försökt få igång verksamheten och jobbar vidare på det.
Nytt, nytt, nytt men ändå så gammalt.




Jag har hunnit boka in många nya resor och konserter med för den delen.
U2 i oktober.
Blir fint.
Amsterdam i april.
New York i maj.

Mycket skoj alltså.

Men jag saknar den där vardagen lite och mina gamla fina kollegor.
Känns lite surt ärligt talat.

Jag har några gig nu i april/maj och det är kul att komma ut och se annat.
Jag gillar Danska Årets Bild, ett bra upplägg.

Nytt kök här hemma.

Många projekt som är på rullning.



Men nu tror jag att jag laddar för nästa kvartal och när det är slut är vi mitt i sommaren.
Varmt, sandigt och svettigt alltså.
Håll ut kamrater!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden