fredag 27 mars 2015

Kontaktkarta


Det är fredag nu igen och jag har tidigt varit uppe och filmat lite.
Solen gick upp fint och de skånska pilarna stod där dom skulle.

Igår hade vi årsmöte i PFK södra och Åsa Sjöström visade sina kontaktkartor och pratade öppet om hur hon väljer bilder och hur originalen ser ut från början.
Det är nyttigt och lärorikt.
Det är därför jag har en karta med i det här inlägget och en bild också på Sara Björk Gunnarsdottir.
Hon är lagkapten i FC Rosengård som spelar kvartsfinal (i Champions Leauge) imorgon lördag här i Malmö.
Men även om kvällen igår var inspirerande så ligger det en form av depp över kollegorna numer och det där gör mig orolig och ledsen också såklart.

Det slår mig att det fina med att filma med drönaren är att det är lite som förr i tiden.
Det finns ett överraskningsmoment i det.
Jag har inte så jag kan se vad jag filmar utan kör mest runt och kör lite så att säga.
Då är det fint att skicka in kortet i kortläsaren och se vad det blev.
Spännande.

En ny rolig idé kläcktes också igår vilket känns fint.
Matfoto på måndag. "Nytt" och roligt för mig.

Årets Bild boken har inte kommit än.
Synd, hade gärna bläddrat i den.
Mycket Photoshop hör jag. 
Men var går gränsen, får vi veta det? 

Jag måste också komma ihåg att läsa den här artikeln om Martin ParrFotografiska.

Min hemsida måste redan fyllas på och göras om lite, precis som det ska vara med en hemsida.
Leva.

Du såg Joel Marklund i plurret i onsdags va?

Nu måste jag komma igång med andra grejer här, se till att ha en fin dag.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden