onsdag 25 mars 2015

Ikea, Jeff och ett möte


Första gången jag såg Jeff Wall var på MoMa i New York.
Jag var riktigt imponerad av hans stora bilder, exponerade på "ljusbord" så varje detalj kom fram ordentligt.
Det var fint.
När jag kom ner till butiken och såg boken svalnade det något.
Men presentationen var enastående och där ser man hur viktig den är.

Nu ställer Jeff Wall ut på Lousiana i Danmark.
Måste ta mig dit också.
Du läser om det här och här nedan ser du en film om det hela.


Jag sitter på mitt kontor (Ikea) och får saker gjorda men jag måste nog mer och mer inse att det inte är ultimat att sitta här.
Idag (det är löning va?) är det fullt med folk och stimmigt så mina Sony-lurar får ta bort mycket av ljudet.
Jag skulle klippa en film idag men det går inte här.
Bara att lägga ner.

Jag får en resa till New York bokat och det är fint.
Maj månad.

Letar boende i Amsterdam i april men det är inte lätt.
Shit, vad det där drar ut på tiden.

Jonas Lindkvist ringer och vi får snacka om bildjournalistiken idag.
Var är vi på väg?

Bilden till det här inlägget är tagen i Peking och det finns mycket med det där uppdraget jag ångrar idag men så är det ju. 
Mycket ångrar man (jag).

Nu har jag snart ett ganska viktigt möte.

Att Linda Kastrup hade så rött hår förr.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden