fredag 13 november 2015

Fredag!

Det är fredag igen och när jag sitter och skriver det här passerar vi Halmstad i 130 km/h.
Jag sitter bredvid.

Igår stängde Sverige gränsen, det syns också tydligt på bilden.
Larmat och låst.


Jag läser Journalisten och de gör en stor grej om bildjournalistik.
Joakim Roos uttalar sig bra i artikeln.
Lite av den läser du här.

Igår slog det mig också hur imponerad jag är av Emma Svensson.
Alltså vilket driv hon har, läs bara detta så fattar du mer.
Respekt Emma!

Jag ser också hur DI,s fotograf Joey Abrait gjort dagen porträtt.
Kolla in filmen här.

Sen har vi också fina Johan Bergmark. Jag har bara träffat honom en gång men gillar hon redan mycket. Jag visste det, hade blivit lovad det så att säga.
Igår hade han vernissage och det tycks ha varit mer än bra. Jag vet att det var bra.
Läs mer om Johans utställning här och här.
Är du i Stockholm går du dit!
Förra året hade jag äran att honom med i min julkalender och det läser du här.

Innan jag åkte norrut hann jag med att ha ett möte med Stefan&Björn som ska hjälpa mig formge boken.
Jag har börjat på ett lakan som det heter och det ska bli kul det här.
Stressigt men kul.

Nu tror jag att jag tar helg och kollar ner det hela.
Vila står på programmet.
Du ser till att ha en fröjdefull helg.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden