måndag 3 november 2008

Ny vecka


Måndag igen. Jag sitter på jobbet och jag mailar med Åsa som visade mig förut hur man beskär en bild i samma skala som orginalet. Jag lär mig grejer som jag glömmer och jag lär om mig så att säga.
Jag hittar en film om Salgado på youtube.
Även en radiointervju med Magnumfotografen Christopher Anderson.
Det finns mycket där om man söker runt och även om man liksom scannat av allt så kommer det nytt hela tiden.
Ett avsnitt här och Koudelka och även ett andra här.
Bilden där uppe är från Srebrenica. Några män skulle återskapa sitt gamla hus som när jag var där var helt förstört.
Med sina bara händer bar dom bort varenda liten stenbit runt rasmassorna.
Svetten lackade och då och då satt dom sig ner och vilade. Snackade lite och bara njöt i solen.
Vi bodde inne på det enda hotellet i byn och hela stället var förstört.
Här nere filmar jag lite i hamnen i Dublin. Claesson ville se en bild på mig när jag hade skägg vilket jag hade under någon månad innan det rakades bort på en grekisk ö.
Jobba på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina lockar!
Har du haft samma frisyr som Thomas Löfqvist någon gång?

Lars D sa...

Tack, vad snällt.
Ja, det harjag nog men det var ett tag sedan om man säger så.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden