tisdag 18 november 2008

Tio, nio, åtta, sju


Mig har dom slängt ut till Lund idag. Vi har en redaktion här också såklart.
Jag hittar dåligt här och det är en ständig kamp mellan Lund och Malmö kan man säga och jag står på malmöiternas sida i den kampen.
Nu är jag här i alla fall. Det är lugnt som bara den. Jag hinner med annat.
På lunchen smiter jag in på Lunds konsthall där ”tio fotografer” har utställning.
Mycket bra tycker jag, har du vägarna förbi så ser du till att gå in och titta.
Om någon vecka så har vi i PFK glöggkväll på galleri format i Malmö.
PFK södras mest prisade fotograf Torbjörn Andersson visar och berättar hur man sätter ihop den ultimata kollektionen inför Årets Bild.
Samma kväll så kommer medlemmarnas bilder rulla på en vägg.
Det börjar komma in bilder och jag tror det blir bra.
Det finns så otroligt mycket bra.
Jag ser fram emot prisutdelningen i slutet av februari. Jag tror aldrig jag sett så mycket bra någon gång förut. Själv så visar jag nog den här bilden från Grekland i våras, har du inte sett bildspelet så kan du ju göra det här.
Annars händer det inte mycket just nu.
Det regnar och är grått och jag frågar Per som sitter här bredvid mig i Lund hur han mår:
- Sådär, säger han. Jag har ingen ork. Ingen lust heller för den delen.
Nej, det är nog lite så det känns.

1 kommentar:

Anonym sa...

Torbjörn Andersson är kung! Vore kul om PFK Stockholm hade mer träffar som er nere i Malmö.
Vore skoj.
/ Björn

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden