onsdag 1 augusti 2012

1:a augusti


Shit, nu är det redan augusti och det börjar rulla på liksom. Upp tidigt, bussen iväg. 
MPC. Packa om och ny buss. Idrott. Sända. Ny buss tillbaka och sådär rullar det på. Idag släppte jag fram två kollegor så att dom kunde klia på bussen före mig.
- Va!? en fotograf som är trevlig, sa han.
- Ja, varför inte, sa jag.
- Jo, exakt, men det är inte så vanligt bara, fortsatte han.
- Så sant.
Du ser hans bilder här.
Jag hann knappt fram innan jag rök ihop med en Italienare. Alltid dessa italienare. Shit vad dom febrar och stimmar och skriker i fotodikena. Nu tycker jag själv att jag lyckades vinna till sist ändå genom att, eftersom han kört bort mig och han hade minsann bokat den där platsen hela OS:et hävdade han.
Okej, sa jag och flyttade på mig men jag visste att han skulle ta några knäpp och sen skulle han flytta sig 2-3 meter för att fortsätta fotografera idrottaren från en ny vinkel. Snabbt skulle det gå dessutom.
Låt mig säga att jag ställde mig med mitt största och hårdaste objektiv mellan hans punkt A och B.
Pang! sa det när han sprang rätt in i mig och mitt objektiv. Planerat dessutom.
Satan vad han skrek, nu på italienska.
- Förlåt, sa jag. Jag trodde du reserverat den platsen, eller är den ledig nu? frågade jag lugnt och fint och pekade på hans första plats, du minns den han hade reserverat hela OS:et.
- Idioto! tror jag han slutade det hela med men jag gick därifrån som någon slags segrare ändå.
Lite ont måste det gjort och nu ska jag lämna in mitt 500mm på "check and clean".


8 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, trots efterlängtat barn och förälldrasledighet så vattnas det i munnen! En italienare att brottas med och OS på det! Vi ses, hoppas jag , på nästa OS och då tar jag hand om italienarna!
Tobbe

Niklas Johansson sa...

Hej Lars!
Har börjat följa din blogg nu i samband med OS. Gillar det du skriver och dina bilder speciellt den på cyklisterna i detta inlägg.
/Niklas

Jonas sa...

Snälla
Dra den igen om fotografen som plurrade på kanoten.

Mikael Söderholm sa...

Sverige - Italien 1 - 0! Riktiga veklingar dom där - kolla bara på Serie A....

Angelica sa...

Hehe, lite småelakt, men det kunde han gott ha.

Jens L´Estrade sa...

Hahah! Fan vad bra gjort! Nu är jag nyfiken vad Jonas snackar om för kanothistoria.. =).

Lars D sa...

Tobbe. Jag saknade dig extra mycket idag. Du hade slängt honom i plurret, det är jag säker på.

Niklas. Vad roligt. Du är välkommen. Tack så mycket.

Jonas. Senare, jag är helt slut just nu.

Mikael. Exakt, inga tuffingar direkt. Vi retade upp oss redan i Nagno 1998 när en av "dom" skulle ligga längst bak i bussen medan gången var full av folk som stod upp. Ja, du hör ju.

Angelica. Ja, jag vet men OS kan framkalla det mest konstiga hos oss:-)

Jens. Den kommer som sagt, jag tror jag har skrivit om den förut.

/LarsD

Lotta sa...

Så snygga cykelbilder!!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden