lördag 14 december 2019

Lucka 14 med Janne Møller-Hansen


Nu är vi framme vid lucka 14 och i den är det VG-fotografen Janne Møller-Hansen som tittar fram.

Minns du henne, hon vann årets porträtt i Norge nu senast och jobbar till vardags på VG i Oslo alltså.
Nu öppnar vi luckan tycker jag.

Är det några bilder du är extra nöjd med från året?
Blir aldri helt fornøyd. 
Det er mye lettere å gå tilbake på bilder som man har tatt for lenge siden og si om er fornøyd eller ikke.

Berätta mer?
Jeg jobber med et større prosjekt nå som jeg tror kan bli bra til slutt. 

Vad betyder det för dig att fotografera?
Fotografering er noe jeg ikke klarer å la være å gjøre, så det er en viktig del av livet mitt. 
Det er både jobb og hobby.




Berätta om en fotograf som har betytt väldigt mycket för dig och varför.
Christer Strømholm er en inspirasjonskilde som fotograf. 
Han kom veldig nær mennesker og inn i lukkede rom. Dessuten har han så fine sitater. Elsker : "Fantasien er det som dina øgon inte ser."

Har du någonsin känt tvivel på dig själv som fotograf? 
Den tvilen har jeg veldig ofte. 
Det er så godt når man slipper den følelsen og kan jobbe i fri flyt.  

Du ska skriva en kontaktannons - hur beskriver du dig själv med fem ord?
Sosial, undrende, og glad i å danse.

Vilken är den vanligaste frågan du får när du går bort på middag?
Hvem er det mest interessante mennesket du har møtt?
Det klarer jeg aldri å svare på. 
Hvilket kamera anbefaler du? Det kan jeg heller ikke svare på.

När var du riktigt lycklig senast?
Da jeg red i galopp på en svart hingst i Spania. 
Anbefales!




Du måste tatuera dig, vilket motiv blir det?
En sjøhest. 

Hur är du som bilförare?
Ansvarlig.

När blev du vuxen?
Jeg ble voksen da jeg fikk tvillinger.

Vilket är ditt sämsta köp?
Designer sko med for høye hæler.

I filmen om ditt liv, vem spelar dig då?
Goldie Hawn, he he

Vad ogillar du i din personlighet?
Jeg kan dessverre være litt utålmodig.

Vad är din bild av total misär?
Krig.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Eiertrang og maktsyke.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Nadia Murad synes jeg er imponerende kvinne.

Vilken är din största fobi?
Slanger.




Vad är din största rädsla? 
At det skal skje noe med familien min.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Jeg liker andres rynker bedre enn mine egne.

Var skulle du helst av allt bo?
Har slått meg ganske godt til ro der jeg er i et hus og hage på Bærums verk.  
Men vinner jeg i lotto kjøper jeg gjerne et sommerhus i Frankrike og hytte i byen også.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Lojalitet.

Hur skulle du vilja dö?
Gammel og trett av dage.

Vad är din största extravagans?
Rideferier.




När ljuger du?
Hvis jeg blir servert mat jeg ikke er så begeistret for.

Vilken är ditt favorityrke?
Fotograf.

Vad är ditt motto?
Det kommer ingenting i en lukket hånd. 
Det lærte min mor av sin mor.

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Sminker meg i bilen, men ikke når jeg kjører, he, he ;)

Ångrar du något i livet?
At jeg ikke har lært meg et tredje språk ordentlig.

Vad gör du i jul?
I julen skal jeg være sammen  med mann og døtrene våre kommer hjem. 
Det blir koselig.

-------

Åhh, tack så mycket för all hjälp Janne, hoppas du får en riktigt fin jul.
Du följer väl henne på Instagram?

Imorgon klockan 06:00 återvänder jag med en ny lucka och då är vi "tillbaka" i Sverige.
Du hänger väl med?







Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden