måndag 14 januari 2008

Måndag igen...


Foto: Leif Å Andersson/ Sydsvenskan
Tillbaka på jobbet. Det är måndag och lämning på skola/dagis gick smärtfritt. Det är lite kyligare i Skåne idag.
Min vän och kollega Leif Å har jobbat helg och då är han ledig måndag/tisdag. Jag insåg att det kändes tråkigt i morse.
Han ska vara här tycker jag. Det blir roligare då. Han är tillbaka på onsdag men jag saknar honom redan.
Han har jobbat mer än 30 år på Sydsvenskan så han borde vara trött och bitter, men icke! Han var i Hamburg innan jul och gjorde ett jobb och tror ni han sitter ner och läser och vilar på tåget ner? Nej, han plåtar hela resan såklart.
- Det är ju kul , skulle han sagt.
Du måste kolla på bildspelet här.
I helgen tipsade han dessutom mig om två filmer om photoshop. Både han och jag vet att det inte är något för Sydsvenskans bildpolicy men kul ändå.
Del 1 här
Del 2 här
Kom tillbaka så man får skratta och ha roligt idag.
Vi kan äta sushi?
Själv är han nog hemma och njuter ledigt, kanske han är ute i skogen. Monterat någon kamera utanför något ugglebo har dom bon) eller så kör han bara traktor.
En hygglig kille är han i vilket fall som helst. LeifÅ

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden