lördag 26 januari 2008

Wolverhampthon


Det är någon slags hatkärlek till det här landet, England.
Sitter på hotellet och blickar ut över några hustak.
Det är kallt som bara den på själva rummet så jag bär fleecetröjan på inne. I magen har jag precis fått ner en publunch och även om jag mer eller mindre lovat mig själv om att inte skriva om vad jag äter så var det här något annat.
Både tallriken och sörjan kom inte från Tellus. Det hade bara landat lite snabbt och så serverades det till mig på en pub i Wolverhampthon.
-Tack.
Nu kan det inte återvända till sin hemplanet.
Satan vad det smakade inget.
Nu räddar jag upp det med några bananer på rummet.
Jag har hängt ut en påse med lite ”trekantsmackor” utanför fönstret.
Jag köpte tre stycken. En med kyckling till kvällen. En med ost och skinka till frukost och så en med kyckling igen till lunch imorgon. Nej, just det jag skulle ju inte skriva om mat.
Jag vet inte om det här rummet klarar koncentrationen ordentligt så vi får se hur mycket mys det blir på det här rummet.
Det var ett tag sen jag reste nu och det känns svårare och svårare. Inte att resa såklart men att vara borta. Inte finnas till hands när det behövs där hemma.
I den riktiga världen.
Jag har letat en flöjt åt min dotter här men hittar ingen såklart.
Mycket sånt man vill fixa. Det var hennes önskan inför den här resan.
Men.
I morgon blir det roligt hoppas jag.
Det här handlar inget om fotografering inser jag. Okej, nu ska jag putsa mina linser, ladda batterierna och packa ihop inför morgondagen och är det så att dom här väggarna kryper inpå mig allt för mycket så sticker jag iväg en sväng i kväll och mysfotograferar lite.
Min GPS är en ständig lycka när man är på resa. Köp en genast och använd på just resor. Man sparar tid och energi.
Njut lördag, vänner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Det här handlade om fotografering i hög grad för mig. Du fångade ensamheten, att hitta sätt att fördriva tiden och alla nya intryck som pumpas in i en när man är ute på uppdrag utomlands. Underbar läsning och många minnen dök upp hos mig från mina egna projektresor i den dokumentära fotografins anda.

Jag har prenumererat på din blogg via RSS ett tag nu och det här inlägget gillade jag!

/F

Anonym sa...

VI HAR DET BRA!

Vi behöver en pappa och man som trivs med livet.

F och I käkade chips hos E och O igår. Bättre kan en lördagskväll inte bli. Nu ska I och jag käka "kost". Jag ser att F fortfarande sover i grannhuset å det är nog tur det.

Ha så roligt i dag.

/M.

Anonym sa...

Det är i alla fall inte kräm...

Lars D sa...

Hej F.
Jag hoppas att du är den F jag tror du är.
Kan man prenumerera på min blogg? Fan så fett som många kids skulle säga.
Tack kompis.
/ LarsD
Hej M
Käka kost?
Är det gott det?
/ LarsD

Anonym sa...

"Kost" passar bra på morgonen. Samma tecken som "morgon" ungefär. Kommer du på det?

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden