lördag 5 januari 2008

Timbuktu


Här kommer mitt reportage om Timbuktu. Du ser det på min hemsida där det ligger ett bildspel du kan se och lyssna på.
I söndagens tidning kommer reportaget i tidningen men det går ju såklart också att läsa det på Sydsvenskans hemsida.
Han är en skön kille, den där Jason som han egentligen heter. Vi var med en kväll när han gjorde radio och två dagar senare på konsert här i Malmö. Bandet och Timbuktu drack sjuårig rom innan spelning och tyckte att livet är värt att leva. Det var roligt att få ta lite del av den där glädjen. En av hans barndomskompisar som filmade konserten jobbar med film, kunde japanska och var en hygglig kis han också. Det var en kreativ miljö. Dessutom hade Timbuktu en iPhone och att jag bara går igång på en telefon känns konstigt. I februari åker jag till USA och hem i väskan har jag en, jag också.
Gött mos!
Nu ska jag njuta helg i blåsten. Må gott.

2 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Det svänger bra om både bilderna och musiken. Min pod handlar just nu i iTune Store, jag kan inte hejda den...Oskärpesekvensen är riktigt nice. Skall titta en gång till.

Ha det gott
/mattias johansson

Lars D sa...

Tack Mattias.
Äntligen har jag fått tummen ur och lyckats länka till din sida.
Må gott!
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden