tisdag 20 maj 2008

Händer


Den här bilden har inget med inget att göra. Den är tagen i ett inte allt för lyxigt kvarter i Bombay när jag var där för en månad sedan ungefär. Förra veckan var jag i Kina och hade lite tid att surfa runt även om nätet i Kina är långsamt. Det är skönt tycker jag, att ge sig surftid. Mysigt.
Men det händer inte så mycket i fotovärlden just nu.
Fotofestivalen i New York. Där händer det, och Thomas Nilsson skriver om det på sin blogg.
Häng med här.
Lustigt att Göran Segeholm tar upp det samma på sin blogg. Att det inte händer så mycket alltså.
Nu händer det inte så mycket på hans blogg heller, även om han har en till som du hittar här.
Fotojournalistik.se gick ut med att dom skulle bli bäst på fotojournalistik.
Ja, det kanske dom är, jag vet inte, men där händer det inte heller mycket.
Hur kan det bli så? Lever bara bildjournalistiken första kvartalet av året när alla fototävlingar släpper sina vinnare och sen återgår allt till vardag igen. Kan det vara så?
Är det bara tävlingarna som räknas? Det har ju känts som att det hänt mycket under våren menar jag och nu är det något lugnare.
Mycket lugnare.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden