måndag 1 juni 2009

Reklamfilm

Vi har gjort en reklamfilm om att man ska kunna köpa Sydsvenskan på helger.
Om man vill. Eller om vår Söndagsbilaga är det egentligen.
Du ser den här nere.

Johan Bävman var med och tog stillbilder som ska hänga så stort på stan så det fattar man liksom inte.
Vill man se honom så kollar man på den här filmen som är "making of the movie" kan man säga.
Båda filmerna har fått 5 stjärnor, haha.

7 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

"Making of the movie" var ju klart bättre!
Det var ju en jäkla skön låt, och så hade man ju bävman där som liksom lyfte hela filmen liksom... haha!

Peter sa...

Måste säga att jag är imponerad. Vanligtvis brukar lokalreklam vara töntig, fjantig och rent ut sagt pinsam. Ni har lyckats med en film som gör att jag vill springa ner och köpa tidningen direkt! Bra Jobbat!
btw, någon som vet vem artisten är?

/Peter

Anonym sa...

Så otroligt töntigt.
Vem är målgruppen?

Lars D sa...

Hej

Anonym, hur tänkte du själv.
Reklam brukar rikta sig till kunder eller blivande kunder. Vad trodde du?

Jag ska kolla upp vem artisten är.

/ LarsD

Lars D sa...

Artisten heter Keren Ann och låten heter:
"Lay your head down"

/ LarsD

Peter sa...

Tack Lars!

Anonym sa...

Vet att reklam riktar sig till kunder, men vilka är målgrupen? Alltså den nishade kunden, tex kön, ålder, inkomst, sysselsättning, ursprung osv. Vad tror du?

Finns det en specifik grupp läsare som Sydsvenskan gärna skulle vilja nå?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden