måndag 5 september 2011

Jobberbjudande!

Jag får ett jobberbjudande. Roligt.
Såhär ser det ut.

Jag och min gamle chef Brian Karmark och fotografen Casper Dalhoff sitter på en restaurang i Köpenhamn.
Jag och Casper ska vara fotografer på en dansk tidning och Brian ska vara bildchef.
Upplägget ser ut som följer.
Jobba 9-17 måndag till fredag. Inga helger.
Varannan dag plåtar vi affärsgubbar och varannan dag plåtar vi muttrar.
Tidningen kallas för Børsen och jag tror att den redan finns.
Lediga juni, juli, augusti med full lön.
Lönen då?
85000 danska.
Casper är på det och tycker vi ska köra.
- Kom igen, säger han!
Allt hänger på mig.
Innan jag tar ett besked ringer min väckarklocka.

Det är mycket drömmar nu. Jobbrelaterade.
Kul.

5 kommentarer:

Hussein El-alawi sa...

85000 tusen danska är inte dåligt ; )

Lars D sa...

Nej, det är mycket pengar.
Ska jag ta det tycker du?

/LD

Claes Thureson sa...

Nej, ta det inte, skatten är mycket högre Danmark än i Sverige!

Daniel Nilsson sa...

Ta det! Men förhandla bort mutter dagarna! :-)
En halvtid med 42500 borde funka. Haha!

Ingvar Andersson sa...

den där väckarklockan har jävlats
med dig tidigare...
Ingvar

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden