söndag 4 september 2011

Perpignan 3

Sista kvällen i Perpignan är precis avslutat.
Den stora festen är igång i klostret.
Jag går hem innan den börjar. En så kallat tidig kväll.
(00:02)

Det piper i min telefon och meddelandena ser ut som följer.
- Tufft!
- Tönt!
- Tunnis!
- Kom, hit, det är jätteroligt.
- Vi sjunger på Shannon.
- Nattis!

Nu rundar jag istället av 2011 på detta sättet.
Ska sätta mig med boken och gå igenom de få stödbilder jag tagit.
Vi får se vart det landar.
Det har varit fina men väldigt, väldigt slitsamma dagar också.
Nu trött som ett ösregn.

Mycket med festivalen är dåligt.
Rent idiotiskt.
Jag har två dåliga grejer direkt som stör mig.

1. När det är fest här på fredagen så delar dom upp festen till ett slödder och ett VIP-rum.
Dåligt såklart. Segregation är aldrig bra i någon form oavsett vilket rum man är inbjuden till.

2. Ikväll delades Canon female award ut på kvällsvisningen.
Kvinnan som fick priset (jag hittar inte hennes namn just nu tyvärr och bara därför får hon ett eget inlägg senare) gick upp på scenen. Men istället för att ställa henne en fråga eller låta henne säga något var det två gubbs som malde på.
EN fråga kunde hon fått. Eller fler.

Nu är det sömn som gäller för mig.

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Kul att läsaom lite från Perpignan. Hade själv velat vara där men det får bli nästa år istället.

larsidar sa...

Takk for sist! 00.02 var jo tidligere enn meg!

Enig med at kveldsvisningene var skuffende og flere reagerte på at de ikke lot Njiokiktjien få si noen ord. Faktisk spøkte de vel at hun fikk si noe neste år når hun hadde jobbet....

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden