fredag 29 mars 2013

Påsklov


Nu är jag inne i en sån där period då jag är rätt trött på mig själv.
Men hur jag än försöker vrida och vända på mig, eller rent utav springa ifrån mig själv så är jag där hela tiden och tjatar.
Det där med ide, som björnarna kör kanske inte vore så dumt ändå.

Men det har rullat på ändå såklart.
Livet.
Och varför måste jag rapportera om det?
Egentligen. Det är en sån grej jag stör mig på också.
Ska jag sluta blogga kanske?
Nej, nej se det inte som ett hot eller löfte. Men det där med vad man (jag) lägger min energi på är ju också en fråga.
Vad gör man av sitt liv och tiden?
Ja, ja.

Jag har varit ledig och kom som alla andra hem från Trollhättan och var helt slut såklart.
För sena nätter, för mycket av allt på något sätt och full och tom på kraft på samma gång.

Jag hade fina Daniel Ekbladh på besök på sushi på söndagen efter ÅB-helgen.
Jag pratade för mycket som vanligt men blir ändå glad av att se honom och att få prata med honom.
Han lyssnar fint.
Han berättade också om Eric Kim som tydligen håller i workshops i gatufotografi.
Här skriver förresten han om Koudelka. Läs det.

Jag tog bilen upp till fina, fina Jonas Lindkvist och Jessica Gow i Stockholm.
När jag klev ur bilen låg det en hög med nyfångad abborre som det bjöds på till middag.
Snacka om fint, eller hur?


På skärtorsdagen flög jag ner till Växjö och SmålandsPosten för att hålla föredrag för redaktionen.
Så fin redaktion dom har där nere. 
Helt otroligt. 
Nyrenoverad och stilfull redaktion och jag snackade i 2 timmar om bildjournalistik på förmiddagen och efter lunchen var det 2 timmar till för en ny grupp på redaktionen.
Det är en ära och fint att få komma ut och se fler ställen än redaktionen jag själv jobbar på.
Att förhoppningsvis få inspirera lite, det lät så nämligen.
SmP som tidningen förkortas har precis kommit ut med en ny tidning dom kallar "g" och ska komma en gång i månaden. 
Jag gillar verkligen idén.
Många frågor och bra snack tycker jag.

Foto: Lena Gunnarsson/SmP

Här är jag själv (det är inte helt vanligt) framför domkyrkan i Växjö.
Till vänster om den ligger redaktionen.
En släkting (på 1700-talet) var biskop (lite oväntat) just i den kyrkan har jag nu fått veta.

En del av Smp,s fina redaktion

Glada, fina och duktiga Lena Gunnarsson som är fotograf på bildredaktionen.
Nu är ju inte min bild av henne någon succé direkt men ändå.

Det nya månadsmagazinet "g" på finare papper och med ett bra tänk.

Det blev en fin dag i Småland och vi var ett litet gäng som hann med en snabb eftersittning också.
På eftermiddagen så snackade jag inför en grupp och mannen som satt längst fram visade sig vara ordförande i SNDS och heter Anders Tapola och han gav mig en fin bunt med tidningar som gjorde mig riktigt glad.
Tack som bara den Anders om du nu skulle råka komma in på min blogg.

En bunt, som sagt, med tidningar


Extra glad blir jag ju när jag slår upp en av tidningarna och ser vår fina formchef Benjamin Peetre.
Bäst design, bästa redaktion och allt vad det var.
Fina tider.

Rapporten från "barnvakten" Jonas Lindkvist var ju fin-fin den också.
Dessutom är det Jonas namnsdag idag så jag passar på att både tacka honom för att han är en sådan fin vän men också säga Grattis på namnsdagen såklart.


Resan går vidare och nu i denna stunden sitter jag och blickar ut över en snöfylld sjö. 
Solen skiner och det är lugnt och fint. 
Jag har börjat deklarera. 
Jag har börjat kolla på föreläsningen jag ska hålla i Luleå nästa lördag. Jag har också börjat kolla på föreläsningarna jag ska hålla veckan efter det i Skurup.
Jag har bjudit in alla i PFK södra till årsmöte. 
Jag jagar en föredragshållare.
Jag har bokat in mig på ett polisförhör nästa vecka.
Vinterdäcken är också bokade för att bytas.
Så där rullar det på och jag fattar ju att du egentligen skiter i det.
Men varför läser du enda hit då?
Har du inget vettigare att syssla med?

Det är långfredag och jag minns fortfarande när min granne Andrés mormor kom och han alltid fick en ICA-kasse med godis.
André (och jag) hade käkat upp det innan påskafton. 
Hans bror, Magnus hade kvar till midsommar.
Liven är olika.
Sätten är olika.

Nu ska jag försöka återgå till mina sysslor här och göra annat än att blogga.
Jag har en bok som jag är i slutet på. 
Jag har 5 osedda filmer i iPaden.
Jag har en hög med nyköpta tidningar.
Köp och läs senaste Filter du också om Jens Assur. Inspirerande och lite jobbigt på samma gång.
Karln är ju sjukt driven med höga ambitioner. 
Så tycks det gå bra för honom också.
Kanske är han just den som lägger sin energi och tid på rätt saker.
Han bloggar inte.
Bland annat.

Är du i Skåne så åker du förbi Sövde musteri och köper äppelmust och passar på att se kungen IDK,s bilder också va?
Jag har sagt det förut men säger det igen.
Okej?

För övrigt har jag lite roligt på gång i skallen för att utvecklas och gå framåt.
Vi får se var det landar allting.
Du får säkert läsa om det här på bloggen.

Men nu vilar jag (kanske) ett tag.
På tisdag jobbar jag i Lund.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden