lördag 26 juli 2014

1/4 miljon (till)


Det är lördag morgon och det känns i luften att idag kommer regnet.
Gardinerna fladdrar i korsdraget och det strömmar in en doft från åkrarna som inte är till belåtenhet.
Är det redan dags att hälla på de där dofterna för bönderna?

Jag ser att mitt räkneverk passerat en kvarts miljon besökare till.
En miljon, 250 tusen besökare.
Bra så.

Själv står jag i en packning med funderingar som ska ner i en väska för att dra vidare.
Workshopgrejer och badhanddukar i en röra.
Allt löser sig.
Skriver listor, bockar av.

Bilden är tagen i Istanbul, Turkiet förra året.
En tårgas "bomb" kommer strömmande genom gränderna.
Det svider i ögonen och panikkänslorna börjar komma.

Funderar mycket på Gilles Peress just nu.
Vad hände med honom?
Har du koll?

Om allt går väl så blir det en fin lunch också. 
Ja, sådär rullar det på.

Nej, nu tar vi lördag va?

1250047 

1 kommentar:

jonas sa...

Tror Gilles Peress undervisar på Bard college norr om NY som professor, men det var ett tag sen jag hörde det.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden